sobota 4. októbra 2014

Odkaz - 5. časť

Tak opäť po dlhšej dobe prichádza pokračovanie ODKAZU ! Nech sa páči.

Já...“ zadrhnul se, „nic, nic. To je jedno. Omluvte mě?“ pohlédl na ní, vstal a odešel. Proházel vesnicí a koukal na vše kolem. Nemohl jsi přestat klást otázky, jako: Jak jsem se sem dostal?...Kdo je ta Anna?...Jaký je rok? Ach jo, proč jen jsem tady, říkal si. Došel na konec vesnice a pohlédl do dáli. Ten les, který mu byl dobře znám. Z toho lesa je teď momentálně městský park, který pravidelně navštěvoval a teď je to jen kopec stromů v dáli. Prašná cesta, po které šel vedla dále a mizela o kus dále za stromy. Koukal po nekonečných žlutých polích a zelených loukách, když tu se ze zatáčky u lesa vynořil jakýsi stín. Na tu dálku nebyl řádně schopen to rozpoznat, ale stín se rychle blížil. Byl už docela blízko, když si všiml, co se to na něj vlastně řítí. Bylo to auto. Jelo rychle, tak rychle, že měl Peter co dělat, aby před ním uskočil do vedlejšího příkopu. Stín kolem projel a po chvilce zmizel.

Vstal sa, oprášil si oblečenie a snažil sa pochopiť to, čo sa práve udialo. Ešte hodnú chvíľu hľadel smerom kam sa poberalo auto. Potom sa otočil a bol by sa vybral k lesu, keby ho nezastavila tá podivná postava. Vyzerala ako samotná temnota, najtajnejšie a najkrutejšie zlo. Nevnímal nič, len zlovestný odraz vlastnej tváre v očiach toho prízraku. Bol odetý do tmavého rúcha, ktoré bolo miestami potrhané, takže niekde vytŕčal nevysvetliteľne dlhý kus látky a inde sa hompáľalo len pár drobných otrhancov. Postava sa akoby vznášala nad zemou, i keď to nebolo možné dokázať, keďže odev jej siahal až po samotnú zem. Spod kapucne bolo vidieť len oči, ktoré sa strácali kdesi v temnote kapucne. Akoby tá bytosť nemala tvár. Stál ako prikovaný, ruky sa mu triasli, na čelo vystrelil studený pot. Zotrval takto nehybne stáť až do chvíle, kým bytosť neprehovorila...

Petere...“ promluvila bytost svým drsným a chraplavým hlasem. Chudák Peter se nezmohl na jediné slovo. Jen s otevřenou pusou koukal na temnou postavu, která se předním vznášela. „Ach, promiň,“ promluvila daleko jiným hlasem, který byl příjemnější a laskavější. „Asi jsem tě trochu vylekal, co?“

Ale Peter byl na tom pořád stejně. Jenom mekotal samohlásky. „Počkej...“ prohlásila bytost a během vteřiny se proměnila v jinou postavu. Před Peterem teď stál usměvavý Charlie Chaplin. Pokud byl Peter zmatený předtím, tak teď už se mu pomalu začali kroutit oči. „Já jsem někdo, kdo je všude a nikde. Já jsem Čas, můj drahý příteli. Chápu, že je to pro tebe možná trošku matoucí, ale to jen proto, že sám chci. Tak teď otevři tu svou kebuli a něco krásného mi řekni,“ usmál se Čas. „Já nemám slov,“ řekl najednou Peter bez velkých problémů. „Jako bych to věděl,“ zasmál se Čas a vyhodil svou hůl do vzduchu, kde se několikrát protočila a znovu dopadla. „Ty jsi čas, jo? No tak to je síla.“ - „Žádná síla!“ křikl Čas. „Je to ukrutná nuda. Když se nudím, vytvořím si někde sériového vraha, volám na polici a ohlašuji bombové atentáty, když chci slaďák, utvořím si nějaký super sexuální páreček. Dokonce jsem o tom napsal knihu. Kdo myslíš, že napsal "50 odstínů šedi"? No já. Jamesová byla jen vydavatel, protože knihu od autora: Čas - by jsi nikdo nekoupil. Naopak, když mám chuť na nějakou akci, dám nějaké ožralu za volant, dělám trošku nepořádku a sleduji, jak si sním strážci zákona poradí,“ chvátal se čas. Peter koukal a v hlavě si říkal, že se mu to všechno zdát. „Nezdá,“ odpověděl mu Čas, aniž by něco řekl. „Počkej, počkej.“ - „Celkem ironie, říkat to Času, nemyslíš? Co když ti řeknu, že nemám čas ztrácet čas?“ - „Chceš mi říct, že tady, v téhle díře na konci...“ zarazil se, „...na konci času, jsem kvůli tobě?“ Chaplin se zasmál. „Jistě,“ přikývnul. „Jde o jedinečný experiment. Co se stane, když někdo z budoucnosti, zamiluje do vlastního předka. Tuto otázku nevím ani já sám.“ - „No tak se do ní nezamuluju a ty budeš mít po ptákách.“ - „Ale drahý chlapče, já jsem Čas, stane se, co se stane, protože chci, aby se to stalo.“ Peter se začal hněvat. „To tě zničí. Když se to stane, já přestanu existovat v budoucnosti a nemohu se tak dostat do minulosti. Bude to chyba v časoprostoru!“ Najednou se přátelský Chaplin změnil opět v to hrozné monstrum, které viděl předtím, během vteřinky ho Čas svalil na zem a v těsné blízkosti mu řekl: „Tady nejde o to, že tě chci zničit. Já se pouze nudím a ty mi posloužíš, jako krásný nástroj pro zábavu.“ Peter plivl do té temnoty pod kapucí: „Takovou radost ti neudělám.“ - „Můžeš to zkusit,“ řekl Čas, zvedl se a s tváří hvězdného komika pomalu odcházel: „A nezapomeň. Musíš myslet na budoucnost, protože v ní budeš trávit zbytek života!“

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára