štvrtok 13. júna 2013

4 PÁTRAČI aneb Fantastická štvorka

 1. Časť
Neveselo - veselé dni

Uf, dnešný deň je naozaj kombináciou irónie, výsmechu a riadnej smoly. Ako inak by sa dalo chápať to, že sa mi dnes vôbec nedarí, hoc som sa poctivo pripravovala. Nevadí. Zlé dni majú svoj dobrý význam. Viem to, lebo som už pár takýchto dní prežila a práve preto sú tie ďalšie krajšie a vzácnejšie. Ako napríklad včerajší deň, ten bol dokonalý.

Začalo to príchodom do školy, môžem byť len rada, že ma v škole čakajú tak super kamarátky. So, Nika a Lus. Spolu tvoríme neprekonateľných štyroch pátračov. Odkiaľ pochádza tá prezývka ? Nuž, spolužiaci. Nie sme zrovna vyhľadávanou spoločnosťou v našej škole. Čo už, nesťažujem sa. Stačia mi ostatní traja pátrači a som šťastná. 

Takže ešte raz. Začalo to príchodom do školy, kde ma čakala So, Nika a Lus. Ako vždy som sa ešte rozospatá z autobusu posadila na svoje miesto a hlavou som tresla do stola. Môj výkrik vravel za to, že ten úder som, ako vždy, prehnala. Sťažka som zdvihla hlavu a pozrela som na ostatné osoby, ktoré sa nachádzali v miestnosti. Vôbec ma neprekvapilo zistenie, že v triede na mňa bliká očkami len So, Nika a Lus.

Prvá hodina bola ruština, takže nič svetoborné. Ruštinu mám rada a veľa tam toho nenarobím, lebo naša pani profesorka je taká šikovná, že nám to vie vysvetliť jednoduchým a jasným spôsobom. Musím uznať, že je našou vinou to, že sa neučíme a učivo podaktorí neovládame. Hodina ubehla tým pádom rýchlo.

Ďalšou hodinou bola, všetkými tak milovaná, angličtina. Neviem, ako presne popísať túto hodinu, ale pokúsim sa. Na začiatku hodiny nás profesorka oboznámila so známkami, ktoré nás čakajú v závere roka. Myslím, že väčšina bola s výsledkom spokojná. Hodina tiež ubiehala ako voda.

Nastala tretia hodina v podobe podnikovej ekonomiky. Ani nemusím pripomínať, že sme písali písomku a hodina sa tým pádom každému členovi našeho kolektívu zdala prikrátka. No opak bol pravdou. Väčšina napísala písomku včas, zostalo len zopár ľudí, ktorí dopisovali záverečnú písomku aj cez prestávku.

Štvrtou hodinou bola opäť podniková ekonomika. Prečo asi ? Nuž, v rozvrhu je to tak napísané, tak to musíme rešpektovať. Je to síce zabijacký začiatok rozvrhu, ale budíš. . (Myslím kombináciu predmetov RJ/ANJ/POE/POE... )

Konečne sme si mohli vydýchnuť. Matematika! Milujem ju, no teraz už na nej robíme maximálne grimasy jeden na druhého. Prečo ? Je záver roka a známky sú už uzatvorené.  Na matike sedím so So a poviem vám, my dve sme riadne čísla, hoci nás všetci vidia ako šedé, ba až neviditeľné šedé myšky. Opak je pravdou. Celú hodinu sme sa rozprávali, smiali, So občas šla napísať správny výsledok na tabuľu a potom sme pokračovali v sladkom ničnerobení.

Obedová prestávka, káva a následne hodina telesnej výchovy. Poviem vám, v mojom krátkom živote som sa na hodine telesnej výchovy nikdy tak nesmiala. Je pravda, že necvičím, lebo mám problémy s kolenom, ale to je vedľajšia informácia. No, ale idem k veci. So a Nika si šli zahrať stolný tenis a ja som bola taká "milá", že som im robila originálneho komentátora. Zápas v podobe Slovensko - Česko. Za Slovensko nastúpila slečna Nika Vtipná a So Malá. So sa počas zápasu správala "hrubo" a nevhodne. Vyplazovala sa na komentátora (mňa), hádzala spolu s jej súperkou loptičku do komentátora, jednoducho napádala komentátora. Nechýbali ani vtipné poznámky k priebehu hry, či rozhovory so súťažiacimi.Slovensko vyhralo zápas 19 : 10.

V inej miestnosti sa konal zápas Maďarsko - Ukrajina.  reprezentantom odetý v elegantnej čiernej košeli bol Michael Uhrovič. Za Maďarsko nastúpila MISS roku 2012 , Hajnalka Andraszi. Nedá sa vôbec poprieť, že táto mladá študentka má nesmierny talent na hranie stolného tenisu, no ukrajinský reprezentant ukázal svoje kvality a v závere zdolal maďarskú reprezentantku 8:3.

Uznajte, že toto nie je zrovna normálne trávenie hodiny telesnej výchovy. Sama som po hodine neverila, že som vyslovila čokoľvek, čo som tam povedala.

Prišla posledná hodina a to pre nás znamenalo jediné - konečne pôjdeme domov!

Poslednú hodinu v škole sme si teda riadne užili. Celý čas sme robili hlúposti. To je pre mňa a So typické.  Najlepšie bolo, keď sme šli predniesť našu prezentáciu a po zastrčení USB kľúču do PC sme zistili, že mi tú prezentáciu brat vymazal. Nebolo by na tom nič zlé, ak by som nemala s jej spustením problém už druhú hodinu. Nebyť So, nebola by ani prezentácia. Ona si ju uložila na svoj super, mega, dokonalý USB kľúč v podobe angry bird. Tak som sa nepotešila ani na Vianoce. Bola som veľmi rada, keď sme našu prezentáciu mohli predniesť.

Po príchode domov  ma zo skypu zdravili dva známe a tak očakávané hlasy. Naozaj človeka nepoteší nič viac, ako hlasité "Hau, hau" z notebooku. Tom a Mark. Mám ich veľmi rada. Hoci nie sú zo Slovenska, ale zo suseného Česka, rozumieme si výborne. Teda, aspoň sa mi to tak zdá. Nechýbali ani Bell a Agi, moje milované sestričky.

ČLÁNOK BUDE DOPÍSANÝ

ČLÁNOK BUDE DOPLNENÝ

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára